تاریخ برگزاری: پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

زمان: از ساعت ۱۹ الی ۲۳

مکان: برج تاریخی رادکان

زمان حرکت از مشهد: ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

هزینه ثبت نام تا تاریخ دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴: ثبت نام در برنامه برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌های نجوم ۲ (اَمرداد و شهریور ۱۳۹۴)، کارگاه عکاسی نجومی و کارگاه کار با تلسکوپ درصورتی که با وسیله نقلیه شخصی حضور یابند، رایگان است (این دسته از دوستان ضمن تکمیل فرم ثبت نام انتهای این اطلاعیه در بخش مبلغ عنوان “رایگان” را وارد فرمایند و فرم را ارسال کنند) و در صورت تمایل به استفاده از وسیله ایاب و ذهاب، این دسته از متقاضیان محترم بایستی مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال (پانزده هزار تومان) پرداخت نمایند و فرم ثبت نام در انتهای این اطلاعیه را تکمیل و ارسال فرمایند. هزینه ثبت نام برای سایر علاقه‌مندان در صورت حضور با وسیله نقلیه شخصی (به ازای هر نفر):  ۲۰۰۰۰۰ ریال (بیست هزار تومان) و در صورت تمایل به استفاده از وسیله ایاب و ذهاب:  ۳۸۰۰۰۰ ریال (سی و هشت هزار تومان)، می‌باشد. شرکت‌کنندگان محترمی که قصد حضور در برنامه با وسیله نقلیه شخصی  را دارند، درصورت عدم آشنایی با مسیر، می‌توانند برای حرکت از مشهد به سمت رادکان راس ساعت ۱۶:۰۰ در محل میدان آزادی (فلکه پارک)، روبه‌روی رستوران رویال طلایی حضور داشته باشند (مسؤولیت بیمه، حوادث احتمالی و … نیز تماما به عهده این شرکت‌کنندگان محترم می‌باشد).

در صورت ثبت نام پس از تاریخ دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ به همه هزینه‌های فوق مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال (پنج هزار تومان) افزوده می‌شود.

chenaran-radkan

مشاهده محل برج و مسیر در Google Map

مهلت ثبت نام: ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

زمان حرکت از مشهد: ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

محل حرکت از مشهد: میدان آزادی (فلکه پارک)، روبه‌روی رستوران رویال طلایی

توضیحات ضروری:

– ضروری است برای در اختیار بودن آمار دقیق افراد شرکت‌کننده، کلیه افراد (حتی دوستانی که به صورت رایگان در برنامه شرکت می‌کنند)، فرم ثبت نام را تکمیل و ارسال فرمایند. شرکت‌کنندگان در کلاس‌های نجوم ۲ (اَمرداد و شهریور ۱۳۹۴)، کارگاه عکاسی نجومی و کارگاه کار با تلسکوپ درصورتی که با وسیله نقلیه شخصی حضور می‌یابند، ضمن تکمیل فرم ثبت نام انتهای این اطلاعیه در بخش مبلغ عنوان “رایگان” را وارد فرمایند و فرم را ارسال کنند.

– در صورت محدودیت جا، اولویت با کسانی است که فرم ثبت نام را زودتر تکمیل و ارسال نموده باشند.

– به منظور کاهش هزینه ثبت نام، امکان حضور در برنامه با وسیله نقلیه شخصی فراهم شده است (مسؤولیت بیمه، حوادث احتمالی و … نیز تماما به عهده این شرکت‌کنندگان محترم می‌باشد). تیم اجرایی ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ از میدان آزادی (فلکه پارک) به سمت رادکان حرکت خواهد کرد. شرکت‌کنندگانی که با مسیر آشنایی ندارند می‌توانند راس ساعت ۱۶:۰۰ با وسیله نقلیه خود در محل میدان آزادی (فلکه پارک) روبه‌روی رستوران رویال طلایی حضور داشته باشند.

– همچنین پذیرایی شام (در صورت نیاز) به عهده شرکت‌کنندگان محترم می‌باشد.

– تقاضا دارد به منظور حفظ پاکیزگی و نظافت محیط از همراه داشتن و مصرف تنقلات دارای ضایعات خودداری فرمایید.

– در صورتی که از داروی خاصی استفاده می‌نمایید حتما آن را به همراه داشته باشید. پیشنهاد می‌شود دفترچه بیمه خود را نیز به همراه داشته باشید.

– از شرکت کنندگان محترم اکیدا تقاضا می‌شود شئونات اسلامی را از زمان حرکت، در طول برنامه و تا پایان آن کاملا رعایت فرمایند. روشن کردن آتش در محل، دور شدن از محل برگزاری برنامه و گروه، پخش موسیقی با صدای بلند، استفاده از چراغ‌قوه با نور شدید و مزاحم، عکاسی با فلاش بدون اعلام قبلی و استفاده از پوشش‌های نامتعارف در طول برنامه ممنوع می‌باشد. همچنین شایسته است برای ایجاد محیطی آرام و سفری لذت‌بخش، از قوانین و برنامه‌هایی که توسط تیم اجرایی اعلام می‌شوند پیروی نماییم.

– در صورتی که دارای تلسکوپ، دوربین دوچشمی، دوربین عکاسی (به همراه سه پایه) و … هستید، می‌توانید آن‌ها را به همراه خود بیاورید.

در صورت نیاز به راهنمایی با شماره‌ی ۰۹۱۵۳۲۴۰۰۴۷ (آقای نظام) تماس حاصل فرمایید (در صورت عدم پاسخگویی سوال خود را ارسال نمایید تا به آن پاسخ داده شود).

برای ثبت نام، پس از واریز مبلغ به حساب شماره ۱۵۳۵۷۹۴۰۸۵

(شبا: IR97  ۰۱۲۰  ۰۲۰۰  ۰۰۰۰  ۱۵۳۵  ۷۹۴۰  ۸۵)

دارای شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۰۸۰۰۳۱۲۰

نزد بانک ملت به نام آقای احمد نظام، فرم زیر را (برای هر نفر به طور جداگانه) تکمیل و ارسال نمایید (تکمیل این فرم به منزله موافقت با موارد فوق می‌باشد و با ارسال آن تعهد خود نسبت به رعایت تمام مندرجات این اطلاعیه را اعلام می‌نمایید).

توجه داشته باشید که فیش واریز وجه و یا کپی آن را حتما نزد خود نگه دارید و در اولین فرصت اصل فیش یا کپی آن را در هنگام حرکت یا هنگام حضور در محل برگزاری برنامه به مسؤولین اجرایی ارائه دهید. با تشکر.

فرم ثبت نام (ظرفیت تکمیل شد. فقط علاقه‌مندان به شرکت در برنامه با وسیله نقلیه شخصی، پس از واریز وجه، با شماره ۰۹۳۰۳۷۳۷۷۶۹ (آقای نظام) جهت هماهنگی نهایی تماس حاصل فرمایند)

در صورتی که پس از ۲۴ ساعت با شما در مورد تایید دریافت فرم تماس گرفته نشد (یا پیامکی دریافت ننمودید) ، حتما برای پیگیری با شماره ۰۹۱۵۳۲۴۰۰۴۷ (آقای نظام) تماس حاصل فرمایید.

9 دیدگاه در “برگزاری برنامه رصد آموزشی در کنار برج تاریخی رادکان، شهریور ۹۴ (ظرفیت تکمیل شد)

  1. سلام . من هنوز فلسفه ی مبلغ ۲۰۰۰۰ تومان برای اومدن با وسیله ی شخصی رو نفهمیدم. میشه بیان کنید ۲۰ هزار تومن برای چه خدماتی دریافت میشه؟

  2. جناب محسن. با سلام. طبیعتا شرکت در هر برنامه‌ای و استفاده از امکانات موجود در آن که برای این برنامه رصدی حضور کارشناسان و راهنمایی و توضیحات ارائه شده توسط آن‌ها در کنار رصد آسمان با تلسکوپ می‌باشد، هزینه بر می‌باشد. از حق بیمه و حق‌الزحمه نگهبان و پذیرایی بسیار ناقابل که بگذریم، آیا قبول دارید که مبلغی نیز برای انجمن باید بماند تا بتواند به حیات خود ادامه دهد؟ برخی دوستان فقط به هزینه اندک پذیرایی یا دیگر خدمات ریالی (در برنامه‌های دیگر انجمن) توجه می‌کنند و با یک حساب سرانگشتی به مبلغی می‌رسند که کمتر از هزینه ثبت نام می‌باشد. آیا واقعا همکاران ما که از روزها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و زمان و انرژی صرف می‌کنند و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری برنامه‌ها به بهترین نحو ممکن که از دستشان برمی‌آید را انجام می‌دهند، نباید از حداقل حق‌الزحمه برخوردار شوند؟ به نظر شما و دیگر دوستان بزرگوار هزینه‌های جاری دفتر انجمن ( آب و برق و گاز و دیگر هزینه‌ها)، هزینه تماس‌های تلفنی و … را باید از کجا تامین کرد؟ و آیا هزینه‌ی شرکت در برنامه‌های انجمن را با هزینه‌ی شرکت در برنامه‌های سایر گروه‌ها و یا ارگان‌هایی که چنین برنامه‌هایی را برگزار می کنند (البته آن‌هایی که با همین کیفیت چه از نظر اجرایی و چه از نظر علمی این کار را انجام می‌دهند و نه آنانی که برای تفریح و خوشگذرانی به نام نجوم برنامه برگزار می‌کنند)، مقایسه فرموده‌اید؟ به هر حال انجمن برنامه‌های رایگانی نیز دارد که برای علاقه‌مندانی که حاضر به پرداخت هزینه نیستند، در نظر گرفته شده است (از جمله شرکت در برنامه‌های رصدی رصدخانه دانشگاه فردوسی مشهد، باشگاه‌ها، رصدهای پارکی و …). با احترام.

  3. درود
    بعنوان یک نواموز عرض بکنم:
    ۲۰۰۰۰ تومان مبلغ زیادی نیست در مقابل اموزش و امکان استفاده از تلسکوپ.
    ضمن اینکه مدرسین در بالاترین سطوح اکادمیک هستند و معمولا همه این مزایا در یکجا گرد نمیاید.
    اما این انجمن ازین موهبت برخوردار است و باید قدر دانست.
    حتی برای کسانی مثل بنده که استعداد فراگیری ندارم نیز حضور در مجمع عالمان موجب بهره مندی است.
    درپناه حق

  4. جناب آقای مهدی. با سلام. از ابراز لطف شما بسیار سپاسگزاریم. همه تلاش ما این است که با حداکثر کیفیت (که از دستمان برمی‌آید) هزینه‌ها را به حداقل برسانیم. اما گاه حداقل هزینه‌ها هم ممکن است بیش از انتظارمان تمام شوند. به قول یکی از دوستان بد نیست هزینه‌های اعلام شده را با قیمت تمام شده یک پرس غذا در یک رستوران مقایسه نماییم: می‌توان همان غذا را با قیمت بسیار پایین‌تر در منزل تهیه و صرف کرد، همچنین اغلب ما حاضریم قیمتی بیش از این‌ها را برای صرف یک عدد پیتزا بپردازیم!!! اما به عنوان مثال پرداخت هزینه برای تهیه یک عدد کتاب یا شرکت در یک برنامه فرهنگی یا علمی و یا بازدید از موزه و یا خرید نرم‌افزارهای داخلی (برای حمایت از برنامه‌نویسان خوش‌فکر خودمان)، برایمان سنگین و دشوار است. از همه کسانی که با لطف خود انجمن نجوم مشهد را همراهی می‌نمایند، بسیار تشکر و قدردانی می‌نماییم. موفق باشید.

  5. مساله قابل تامل فضای NGO و گروه های علمی مردمی هستش!
    فضای سازمان های مردم نهاد که قصد فرهنگ سازی و ترویج علم رو دارند این موضوع کسب درآمد مالی رو به خودش نمی گیره.
    در اساس نامه ی سازمان های مردم نهاد به صورت خیلی واضح قید شده که کسب درامد شخصی در این سازمان ها غیرقانونی و جرم می باشد!
    کسب درآمد تا حد رفع نیاز های سازمانی مجاز هستش که با وجود این موضوع باید تلاش بشه تا از حامی و ارگان های دولتی استفاده کرد و منابع از این طریق کسب شوند.
    در این برنامه برای سفر با اتوموبیل ۲۰ هزارتومان دریافت میشه که به چشم شما ناچیز هست و پول یک پیتزا هستش! ولی در رصد سه قلعه ی قبلی هزینه ی دریافتی برای سفر با اتوموبیل ۸۰ هزار تومان بود!!! با فرض اینکه شما از شرکت کنندگان اتوبوسی هم همین مبلغ رو با فلسفه ی سود انجمن و منبع کسب درامد (!) کارشناس در نظر بگیریم و جمعیت حاضر رو ۴۰ نفر در نظر بگیریم ۳ میلیون ۲۰۰ هزارتومان کسب درامد داشتید! برای یک سفر!!!

    مساله ی قابل تامل فضای علمی ترویجی است که داره تبدیل میشه به تور برای ادم هایی توانایی مالی دارند!

  6. جناب محسن. در هیچ کجای سایت انجمن ادعا نشده است که یک NGO هستیم و از اساسنامه NGOها تبعیت می‌کنیم. انجمن نجوم مشهد یک موسسه ثبت شده غیر تجاری است و دارای مجوز فعالیت از انجمن نجوم ایران می‌باشد و یک NGO (یا سازمان مردم نهاد) نیست. می‌توان این مجموعه را با انجمن نجوم ایران یا برخی انجمن‌های علمی که در کشور به صورت قانونی فعالیت می‌کنند مقایسه کرد! کافی است به اطلاعیه‌های برنامه‌هایی که این گونه مجموعه‌ها برگزار می‌نمایند و هزینه‌های ثبت‌نامشان مراجعه فرمایید. همچنین پرداخت حق‌الزحمه منشی‌ها، همکاران و هزینه‌های اجرایی آن‌ها را نیز بررسی فرمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود توضیح موسسات غیر تجاری و انواع آن‌ها را از مراجع ذیصلاح دریافت و مطالعه فرمایید.
    از طرفی هیچ کسب درآمد شخصی آن‌چنانی در کار نیست که اگر بود دستان زیادی قبل از ما در این بازار وارد می‌شدند و بهره‌ها می‌بردند!!!!!!
    متاسفانه وقتی با تلاشِ فراوانِ دوستان و همکاران ما، ارگان‌ها یا سازمان‌های دولتی (و حتی غیر دولتی) و یا اشخاص حقیقی به دلیل عدم شناخت کافی از فعالیت‌های نجومی حاضر به حمایت از برنامه‌های انجمن نیستند و یا بعضا شروطی را برای حمایت مطرح می‌نمایند که عملا از عهده انجمن خارج است و یا اگر حاضر به حمایت هستند مبلغ حمایتی ایشان به اندازه‌ای ناچیز است که تاثیر چندانی در کاهش هزینه‌ها ندارد، راه چاره دیگری جز دریافت مبلغ برای شرکت در برنامه‌ها جهت تامین هزینه‌ها وجود ندارد. یا باید فعالیت ها را متوقف کرد (مانند چند سال گذشته) و فقط به برگزاری رایگان باشگاه‌های نجوم با هر کیفیتی بسنده نمود ( که مورد ملامت شدید عده‌ای از دوستان و علاقه‌مندان واقع می‌شویم) و یا باید از کسانی که دریافت هزینه برای اینگونه فعالیت‌ها را “جرم” نمی‌دانند (و البته به پیشنهاد برخی از ایشان اقدام به دریافت هزینه برای برنامه‌ها نموده‌ایم) جهت شرکت در برنامه‌ها دعوت به عمل آورد.
    به سفر سه قلعه قبلی اشاره فرمودید: آیا به عنوان مثال هزینه انتقال یک تانکر آب به وسط کویر یا هزینه کرایه اتوبوس تا سه‌قلعه و از سه قلعه تا کویر را محاسبه نموده‌اید؟ از دیگر هزینه‌های جاری و حتی پیش‌بینی نشده برنامه که فقط هنگام اجرا با آن‌ها مواجه خواهید شد بگذریم. در ضمن اگر شما یا هر یک از دوستان بزرگوار کارشناسان خبره‌ای را می‌شناسید که سابقه و دانش ایشان مورد تایید اهل فن باشند و حاضرند بدون دریافت حق‌الزحمه در برنامه‌های انجمن حضور یابند و از شب تا صبح بدون استراحت (یا با اندکی استراحت!) در راه ترویچ علم در مورد آسمان و اجرام سماوی توضیح دهند و با صبر و حوصله به پرسش‌های حضار پاسخ دهند و در مورادی که لازم است اقدام به آموزش نمایند، ما با کمال میل و احترام پذیرای ایشان در برنامه‌ها خواهیم بود و حق‌الزحمه کارشناسان را از لیست هزینه‌ها حذف خواهیم کرد.
    اگر واقعا محاسبه شما از سود حاصل از برگزاری یک سفر مبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد!!!، پیشنهاد می‌کنیم جنابعالی (در صورت تمایل) یا سایر علاقه‌مندان با تاسیس یک شرکت تجاری تورگردانی و با استخدام کارشناسان نجومی (حتی با مدارک بالا) از این خوان گسترده و درآمد بادآورده، بهره ببرید و باز در صورت تمایل انجمن نجوم مشهد را برای برگزاری برنامه‌ها با هزینه‌های بسیار کم‌تر و حتی رایگان یاری رسانید تا فضای علمی ترویجی به تور برای ادم هایی که توانایی مالی دارند تبدیل نشود!!!
    به نظر ما هزینه‌ی تمام شده به ازای هر نفر برای شرکت در برنامه‌ها منطقی است (این موضوع کاملا به طور شفاف قابل بحث با اهل فن و تجزیه و تحلیل می‌باشد) و از آن‌جا که حضور با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی در برنامه‌ها، علیرغم تاکید بر عدم وجود مسؤولیت در برابر این شرکت‌کنندگان گرامی، باز میزان قابل توجهی از انرژی و زمان برگزارکنندگان برنامه را می‌گیرد و بعضا زمان‌بندی کل برنامه را دچار اختلالات شدیدی می کند، عملا تمایل چندانی به پذیرش چنین شرکت‌کنندگان گرامی وجود ندارد و اغلب با اصرار برخی علاقه‌مندان مجبور به پذیرش هستیم. کافی است به شرایط برگزاری برنامه‌های انجمن در سال‌های قبل مراجعه فرمایید.
    از طرفی انجمن نجوم مشهد برای حمایت از علاقه‌مندانی که توان مالی شرکت در برخی برنامه‌ها را ندارند، تخفیف‌های ویژه‌ای مد نظر قرار داده‌است که پس از تماس تلفنی و طرح موضوع این تخفیف‌ها اعمال شده‌اند و گاه حتی حضور برای این افراد به صورت رایگان در نظر گرفته شده‌است. بدیهی است برای حفظ آبروی این عزیزان در گزارش‌ها و مسایل مالی هیچگاه چنین مواردی مطرح نمی‌شوند.
    به هر حال در باشگاه شهریور ماه جهت تنویر افکار عمومی گزارش مالی برخی برنامه‌های انجمن (به ویژه برنامه‌های رصدی) به استحضار حضار محترم خواهد رسید.

  7. درود
    عجیب است!!!!!
    چند موسسه یا انجمن فعال اموزش نجوم در مشهد هست که ما بتوانیم به این راحتی انگشت اتهام بسویشان دراز کنیم تا به فرض یکی از میدان خارج که مجالی برای دیگری فراهم شود؟!
    و برادر عزیز،محسن،مقصودت ازین نقد چیست؟!!!
    اینرا می گویم چون اگر اگاهی به مسایل حقوقی داشتید تفاوت ماهوی و شکلی موسسه و ان جی او را میدانستید اصلا ذهنت را به بیراهه نمی بردی.
    و جالبتر انکه انجمن هیچ موظف به پاسخگویی به این سوالات موهن نیستند و باز غمض عین محجوبانه دارند و حتی قصد ارایه بیلان و شرح ریز هزینه .

    برادرم،قدر بدان.

    نکات مغفول را با بررسی برای خودت اشکار کن و بعد به نقد بپرداز.
    شاید ندانی که کرایه مینی بوس برای یک مسیر بدون توقف فرق دارد با ۵ ساعت توقف.
    و اگریک تلسکوپ بشکند خسارتی چند میلیونی برای انجمن خواهد بود و قس علیهذا.

    اما : آیا اجباری هست در ثبت نام؟
    آیا از نرخنامه معینی تخطی شده؟
    و بدان که قراردادی توافقی است با فرض اختیار و عدم مهجوریت برای چون من که ثبتنام میکنم .

    و حتی بهترین تورهای نجومی در کشوراز وجود اساتید خبره بی بهره اند و عمدتا شاگردان خود را صرفا به قصد تفنن اسمان بعنوان مربی همراه افراد می فرستند.

    اما این انجمن اگر اندکی تدقیق کنی از وجود افرادی دلسوز-عالم و کمیاب در این دوره زمانه بهره می برد. .هیچ قصد تملق ندارم.

    السلام علی من اتبع الهدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *