سی و یکمین روز از اردیبهشت ماه، صدوچهل وهفتمین باشگاه نجوم مشهد با حضور گرم علاقمندان به نجوم برگزارشد.

بعدازتلاوت قرآن، آقای مطیعی با نرم افزار استاری نایت، پدیده های آسمان شب خردادماه راتوضیح دادند و سپس آقای اشرفی دربخش اخبارنجومی، به تشریح جدیدترین یافته های نجومی درباره‌ی غروب آبی مریخ، ساخت پایگاه فضایی در ماه، حلقه‌های زحل، پرواز سفینه‌ی اسپیس ایکس وهمچنین کاوشگر مسنجر و دورترین کهکشان کشف شده پرداختند.

ارائه‌ی بعدی مربوط به بخش سوم مبحث “ابتدایی ترین ذرات جهان” بود که خانم زرقی درباره‌ی آن توضیحاتی برای حضار بیان کردند. در این بخش به نحوه پیدایش عناصر سنگین تر از آهن طی انفجارات ابرنواختری پرداخته شد.

آخرین قسمت باشگاه اختصاص یافت به نجوم در رسانه‌ها که طی آن آقای مطیعی، ضمن گفتاری مختصر درباره‌ی اشتباهات موجود دراخبارنجومی برخی رسانه‌ها، به رفع ایرادهای مصاحبه‌ی روزنامه‌ی شهرآرا با ایشان پرداختند.  لازم به ذکر است که به مناسبت هفته‌ی جهانی نجوم، مصاحبه‌ای با ایشان صورت گرفته و علیرغم تاکید ایشان مبنی بر انتقال صحیح اطلاعات، گزارشگر محترم روزنامه،  برخی نظرات شخصی خود را نیز به نقل از ایشان به این مصاحبه افزوده و نتیجه، مطالبی شده است که بعضا با علم نجوم منافات دارد. این مصاحبه و تصحیح شده‌ی آن را می‌توانید از اینجا دریافت نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *