صد و چهل و سومین باشگاه نجوم مشهد در حالی آغاز شد که سرمای پایان دی ماه نیز نتوانسته بود در حضور به موقع و حتی پیش از موعد علاقه مندان به نجوم در سالن آمفی تئاتر دبیرستان فاتح تاثیر بگذارد و باشگاه در حدود ساعت ۱۶ و با تلاوت قرآن مجید آغاز شد.

سپس آقای مطیعی، مسؤول انجمن نجوم مشهد، در بخش “آسمان شب” کار با نرم افزار استاری نایت جهت اطلاع از رویدادهای نجومی بهمن ماه را به مدت بیست دقیقه آموزش دادند.
از آن جا که ورود نسل جدید به باشگاه‌های نجوم مشهد، از سرگیری آموزشهای مقدماتی را نیز طلب می کند، دو سخنران بعدی در ارائه های خود، این نکته را لحاظ کردند و بعد از بخش آسمان شب، آقای خسروانی از اعضای فعال انجمن نجوم و عکاسان نجومی مشهد، ضمن توضیحاتی درباره‌ی مقدمات روش های عکاسی نجومی، عکس ها و فیلم های زیبایی نیز در این زمینه برای حضار به نمایش درآوردند.
آخرین سخنران اولین باشگاه نجوم زمستانی سال ۹۳، آقای نظام، مدیر محترم انجمن نجوم مشهد ، بودند که بخش اول سلسله مباحث مربوط به منظومه ی شمسی را ارائه دادند. این بخش شامل معرفی اجزای منظومه‌ی شمسی و مشخصات آنها و بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های بین آنها و نحوه‌ی تشکیل آنها بود.
باشگاه با متنی زیبا در ارتباط با نجوم، از آثار عرفان نظرآهاری به پایان رسید در حالی که حضور گرم نجومی‌های مشهد، تا آخرین لحظات باشگاه ادامه داشت.
گزارش: خانم فرزانه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *