صد و سی و ششمین باشگاه نجوم مشهد در تاریخ پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ با پخش تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

اخبار نجومی:
آقای محمد مهدی مطیعی در ابتدا ضمن عرض تسلیت مجدد به جناب آقای نظام از طرف انجمن نجوم مشهد و ارسال پیام تشکر ایشان به همه‌ی دوستان و بزرگوارانی که در مراسم سوگواری شرکت کردند و یا با ارسال پیام مراتب تسلیت خود را ابراز کرده‌اند، بخش اخبار را آغاز نمودند. سپس به معرفی دوره‌های آموزشی نجوم انجمن در تابستان سال جاری که با همکاری فرهنگسرای علوم و نجوم بوستان کوهسنگی برگزار خواهد شد، از جمله مدرسه تابستانی قیفاووس، پرداختند. خبر انتخاب کتاب رؤیت هلال به عنوان اثر برگزیده کتاب فصل و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مانند کارگاه رؤیت هلال در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز از دیگر اخباری بود که به آن‌ها پرداخته شد.

آسمان شب: خانم عابدینی
در این بخش ایشان به بیان زمان طلوع و غروب اجرام مهم منظومه‌ شمسی و نیز جایگاه آن‌ها در طول ماه تیر پرداختند و به سایر پدیده‌های نجومی جالب توجه نیز اشاره کردند. در ادامه وضعیت رؤیت پذیری هلال رمضان ۱۴۳۵ ه.ق توسط آقای مطیعی مورد بررسی قرار گرفت.

 کهکشان ما: خانم طاروردی
اولین سخنرانی از مجموعه سخنرانی‌های “کهکشان ما”، که قرار است در دو باشگاه آتی نیز ادامه یابد، توسط خانم طاروردی ایراد شد. تاریخچه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با کهکشان راه شیری و برخی خصوصیات جالب توجه این کهکشان به همراه تصاویری زیبا از آن و شبیه‌سازی برخورد کهکشان‌ها از دیگر مواردی بودند که در سخنرانی ایشان مورد بررسی قرار گرفتند.

چگونه می توان با قضیه یوفو برخورد کرد؟: آقای محسن شنجمالی‌پور
یکی از موضوعاتی که به ویژه در دنیای نجوم بسیار چالش برانگیز است و همواره موافقان و مخالفان زیادی در نوع برخورد با آن‌ وجود دارد، موضوع اجرام ناشناس پرنده (UFO) می‌باشد. برای آشنایی حضار با تاریخچه‌ی این موضوع آقای شنجمالی‌پور مطالبی را در این خصوص و نیز انواع UFOها و گزارشات معروف مواجهه با این پدیده در سراسر دنیا برای حضار بیان کردند.

باشگاه در ساعت ۱۸ به کار خود خاتمه داد.

5 دیدگاه در “گزارش برگزاری یکصد و سی و ششمین باشگاه نجوم مشهد

  1. سرکار خانم الهه. پست های حاوی خبرها هر شب ساعت ۲۴ برای اعضا ارسال می‌گردند. لطفا تاریخ پست و تاریخی که آن را به صورت ایمیل دریافت فرموده اید را کنترل نمایید. با تشکر.

  2. نه منظورم اینه که اصلا دکمه اشتراک کار نمیکنه. من ایمیلم رو تو text box مینویسم دکمه اشتراک رو که میزنم اصلا هیچ اتفاقی نمیفته

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *